28 Aralık 2008 Pazar

Beydağı Tepesi


Beydağı

Tepesi


İki Baskilli Malatyalı olmak ister. Akıllı biri bunlara:

-“Şu Beydağ’ına çıkın. Yüksek bir kaya üzerinde 3 kere zıplayarak ve her zıplayışta yüksek bir sesle 'Ben artık Malatyalıyım' diye bağırın” diye yol gösterir.
İki Baskilli Beydağ’ına doğru yola çıkarlar. Bir süre sonra dik bir kayayla karşılaşırlar. Üzerine çıkıp zıplamak ve bağırmak isterler ama çıkamazlar. Biri,
-“Omzuna çıkayım ve ben kayaya çıktıktan sonra seni çekerim.” der. Diğeri kabul eder ve birinci Baskilli kayaya çıkar çıkmaz 3 kez zıplar ve her seferinde "Ben Malatyalı oldum" diye bağırır.
İkinci Baskilli,
-“Hadi beni çek ki bende geleyim” dese de artık kaya üzerindeki Baskilli değil Malayalı olduğu için duymazlıktan gelir. İkinci Baskilli kendi çabaları ile tam çıkma üzere iken Çakma Malatyalının kıskançlığı kabarırı ve çıkmaya çalışan Baskillinin ellerine ayağıyla vurarak,
- “Haydi oradan pis Baskilli..!” der ve kayaya çıkartmaz.


Not: Bir rivayete göre ikinci Baskilli de kayaya çıkabilseydi Malatya’nın nüfusu şimdi iki katına çıkmış olacaktı.

Hiç yorum yok: