2 Ocak 2009 Cuma

Türkler


Türkler


Siyasal gerginliğin dışında iki toplumun insanlarının arasındaki sosyo-kültürel farklılığın da büyük boyutlara ulaştığı bir dönem de, bir Türk gurbetçisinin evi:

Küçük oğlan, akşam üstü okuldan gelmiş Kapıdan girer girmez;
- "Anne!"
diye seslenmiş,
- "Ne oldu yavrum?"
Diyen annesine çocuk,
- "Ben Alman oldum!" diyerek cevap vermiş,
Annesi:
- "O nasil söz? Sakın bir daha tekrarlama, maazAllah baban felan duyarda, heç iyi olmaz."
desede çocuk inatla,
- "Anne ben Alman oldum! Bugün sınıfta karar verdik. Almancayı iyi konuşuyorum ve ben Almanım artık!"
Annesi:
-"Sus bakayım. Yeter zırvaladığın..." diye tiz perdeden bağırırken, babası da içerden duyup koşmuş. Bir tokat, bir tokat daha... Çocuk bir yandan yediği dayaktan korunmaya çalışırken, bir yandan da konuşmasını sürdürüyormuş:

- "Şu dünyanın işine bakın! Alman oldum. Yarım saat sonra Türklerle başım derde girdi..!"


Hiç yorum yok: